Als een tierelier omhoog, fluitend naar Le Treport - Reisverslag uit Le Tréport, Frankrijk van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu Als een tierelier omhoog, fluitend naar Le Treport - Reisverslag uit Le Tréport, Frankrijk van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu

Als een tierelier omhoog, fluitend naar Le Treport

Door: tukkerharry

Blijf op de hoogte en volg Harry

31 Mei 2015 | Frankrijk, Le Tréport

Het regent vanmorgen licht, mooi de gelegenheid te baat nemen om alsnog mijn volgers te berichten. Gisteren lukte dat niet; eerlijk gezegd denk ik dat de restauranthouder geen WiFi mensen wil omdat die die te weinig verteren en hij zich liever andere klanten wenst. Maar goed.
De fiets is gemaakt, loopt als een tierelier. En zo is het ook met mij. Vroeg opgestaan voor een lange tocht tegen de wind in, tijdwinst scoren dus. Maar na wat hellingen volgden afdalingen en wat redelijk vlakke wegen. Bovendien draaide de wind naar west en was minder heftig dan de dag daarvoor. Binnen de kortste keren was ik in Etaples, een lange saaie weg naar Berck en eindelijk was er koffie in het plaatsje Rue. Ik lag voor op mijn schema, zozeer zelfs dat ik het geplande antieke treintje van Le Crotoy over St. Valery naar .. om de monding van de Sommes niet hoefde te nemen. Ik had het ingepland om de verwachte sterke tegenwind niet in te hoeven. Zo bereikte ik St. Valery, een apart plaatsje met veel dagjesmensen. Gezellig, leuk. Na een paar boterhammen aan de haven, koffie bij het stationnetje en en babbeltje om niets, ging ik weer verder. Met een lange klim naar Ault ging het naar beneden naar Mers des Bains, een voorstadje van Le Treport, eigenlijk er tegen aan. Ik cirkelde om de haven heen door het centrum, bergopwaarts, waar veel campings staan aangegeven. Maar de mijne vond ik niet! Tot ik buiten de stad op een hoge klif camping Hotel Du Golf vond. Een klein terreintje en niet duur. Rustig vooral. Zo kon ik al lopende de kortste route terug nemen naar het centrum. Tot mijn stomme verbazing zag ik een open haven met bootjes op hun kant: eb dus! Ook hier weer een geweldig assortiment aan vis en schaaldieren. Veel toeristen ook, maar ik besloot het er even van te nemen in een klein restaurant met een stevige wijn. Zalig! Maar geen WiFi.. En op mijn camping was de receptie inmiddels gesloten.

Nog steeds zit ik op die camping. Het weer werd steeds heftiger: motregen met meer wind, alsof de wolken zo in je gezicht bliezen. Wat te doen? Gaan? Niet gaan? Na ampele afwegingen besloot ik niet te gaan. Dan opnieuw twijfel, dus maar eens kijken waar ik heen zou moeten. Maar de natte wind blies mij bijna omver, de keus was toen wel gemaakt. Ik rolde mijn slaapzak weer uit, deed tegelijk een dutje en verlengde mijn inschrijving niet veel later. Zo meteen loop ik maar eens naar de stad. Een bakkie koffie als troost voor deze onderbreking van mijn reis. En ik moet eerlijk bekennen: wat is het erg als je een dag niet kunt fietsen!

  • 31 Mei 2015 - 12:45

    Harry Ten Vaarwerk:

    Oh ja, vooral gisteren heb ik mooie foto's kunnen maken. Maar tot nu toe heb ik ze nog niet kunnen plaatsen. Ik zou een verkeerde contact hebben volgens IPad. Maar ik doe dit al enkele jaartjes zo, daarvoor heb ik juist een apart snoertje moeten kopen destijds. Heeft Apple dit middel er uit gegooid misschien? Doe ik wat fout? Of loop ik achter, temeer omdat ik ook mijn email adressen en Facebook niet op mijn IPad krijg? Iemand een goede tip?

  • 31 Mei 2015 - 12:59

    Hennie Scholten:

    Hallo Harry, ik heb je bericht gelezen , het gaat nog niet zo makkelijk , maar jou kennede ga je er voor,
    veel succes met de verdere rit , doe het wel voorzichtig , we hebben je nodig bij de MTB tracks, he Harry , het gaat je goed en veel plezier ,

    Groetjes Hennie

  • 31 Mei 2015 - 13:15

    Betsy:

    Hoy Harry, ik heb alle mailadressen ingevoerd ( via "meld je aan voor de mailinglijst" ) Dit is gelukt. Je volgers krijgen nu via hun mailadres bericht dat je een verslag hebt geschreven.

    Hopelijk lukt het je de foto's te plaatsen.
    Goede reis en tot...
    BetsyXXXXXXXXXXXXXXXXX


  • 31 Mei 2015 - 19:09

    Albert:

    Hallo Harry,
    Gisteren teruggekomen van een 8dgs reis naar Wenen. Wat een prachtige stad. We hebben genoten. We hebben ons laten vervoeren per bus en dat is wel iets anders wat jij doet. Pech en het weer zit jou niet mee. Maar je bent een doorzetter. Ik wens je een mooie fietstocht toe .
    Groet
    Albert

  • 02 Juni 2015 - 20:52

    Helmut Reischer:

    Hallo Harry,
    ich wünsche Dir eine schöne und pannenfreie Radtour.
    Alles Gute
    Helmut

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harry

Actief sinds 24 Mei 2015
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 13281

Voorgaande reizen:

25 Mei 2015 - 03 Juli 2015

As ne Viking um 't knaal

Landen bezocht: