Over Normandische wegen en langs oude donjons - Reisverslag uit Tourlaville, Frankrijk van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu Over Normandische wegen en langs oude donjons - Reisverslag uit Tourlaville, Frankrijk van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu

Over Normandische wegen en langs oude donjons

Door: tukkerharry

Blijf op de hoogte en volg Harry

07 Juni 2015 | Frankrijk, Tourlaville

Vanmorgen uitgeslapen, om half acht een stralende zon die me mijn slaapzak uit joeg. Stralende lucht, en geen wind. Wat te doen? Is Cherbourg ver? Toch maar even vragen voordat ik op pad ga en een hele stad moet doorkruisen. Maar de camping bleek nog geen 20 minuten fietsen van het centrum te liggen, zo vertelde mij de madame van de kantine. Bij een kopje koffie lukte het mij m.b.v. mijn nieuwe routeboekje ander plan van aanpak te maken. Opbreken, dan naar Cherbourg en terug richting camping de route oppakken die mij naar Mont St. Michel moet brengen. Dat duurt nog wel eventjes, maar met dat vooruitzicht ga ik.
Al gauw was ik in deze havenplaats. Een ferry lag klaar om naar Engeland te vertrekken, grote schepen, werven ook. En dat allemaal ingekleurd met allerlei zeevaardige jachten. Maar er was nauwelijks wat te doen. Wat foto's gemaakt en een bakkie troost, want er was weinig aan. Terug naar mijn geplande route, naar Chateau de Tourlaville ging het. Mooi, mooie weg ook, maar toen gebeurde het: klimmen! En dat ging maar door. Rust, even omkijken en ik zag in de verte een van de bunkers in de de spiegelende zee. Was ik al zo hoog?
Zo kwam ik in Rocheville, een klein plaatsje, ook niks te doen op deze zondagmiddag. Door naar Bricquebec, over een voormalig spoorlijntje. Erg interessant, ik nam er mijn Plat du Jour, hoewel men net wou sluiten was men zo vriendelijk om deze jongen de nodige energie niet te onthouden. Het plaatsje heeft een mooi kasteel, een donjon, een vroegmiddeleeuwse gevechtstoren. Nu op de grote weg naar St. Sauveer Le Vicomte. Maar het klimmen plus de auto's naast mij deed mij besluiten toch maar de fietsroute weer te nemen. Een gravel-fietspad, aflopen en dan weer langzaam om hoog bracht me voorspoedig in de plaats van bestemming. De kleine camping ligt achter weer zo'n kasteel, het is net of ik me hier in de vroege middeleeuwen waan; alles wat mij bekend is van ridders en de gevechten bij de bestorming van kastelen zie ik voor mij. Helaas heb ik morgen geen tijd om deze donjon te bezichtigen. Maar wie weet komt dat er nog wel van.

  • 08 Juni 2015 - 07:41

    Marieke :

    Fijne dag vandaag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harry

Actief sinds 24 Mei 2015
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 13268

Voorgaande reizen:

25 Mei 2015 - 03 Juli 2015

As ne Viking um 't knaal

Landen bezocht: