Naar Ducey, maar niet lekker in mijn vel.. - Reisverslag uit Ducey, Frankrijk van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu Naar Ducey, maar niet lekker in mijn vel.. - Reisverslag uit Ducey, Frankrijk van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu

Naar Ducey, maar niet lekker in mijn vel..

Door: tukkerharry

Blijf op de hoogte en volg Harry

10 Juni 2015 | Frankrijk, Ducey

Wie nou denkt dat ik lekker geslapen heb in het hotel vergist zich. In mijn vertrouwde slaapzak en luchtmatras slaap ik beter. Bovendien spookte de breuk ik de brug, waaraan mijn tas is opgehangen, mij parten. Hoe op te lossen..? Ik was dus enigszins van slag.
Maar na het kleine ontbijtje ging ik met de hotellier naar de fietsenmaker. Nee, hij had geen onderdeel en tassen verkocht hij ook niet. Immers, wie gaat er hier in dit bergachtige gebied fietsen? En ik kan mij dat voorstellen, hoewel er gelukkig het fietspad is. Met een veredelde T- rib weet de fietsenmaker het fantastisch voor elkaar te krijgen. Toch vertrouw ik het niet helemaal, het blijft immers improvisatie. En wat te doen in Engeland als ik mijn reis moet afbreken, terwijl Soetens - mijn fietstransporteur - daar geen fietsen ophaald? En zo zie ik voor mij, dat ik mijn plannen moet wijzigen. Zo ging het door mijn hoofd op mijn tocht van vandaag.
Van Vire ging ik naar Sourdeval, at daar een Plat du Jour, en reed langs Mortain naar Hilaire du Harcouet en Isingny Le Blat naar Ducey. Toch nog zo'n 77 kilometer, terwijl ik laat vertrokken ben. Want ik zat de hele dag op het spoor- fietspad met de wind veelal in de rug. Zo trof ik een stel uit Italië, een stel uit Australië en een drietal uit Engeland, die ik als Fransen aansprak voor een voortreffelijk Engels.. Een van hen was een technische iemand, die graag mijn kapotte fietstas wilde zien. Hij zag de constructie en de geïmproviseerde oplossing en zei dat ik er op die manier rustig mee naar Engeland zou kunnen gaan. In die overpeinzing zit ik nog steeds, ik moet vertrouwen krijgen in het materiaal. Maar toch vertrouw ik het nog niet helemaal. Maar eens zien hoe de tas zich morgen houdt.
Het was trouwens mooi fietsweer. Zonnig, af en toe wat wolken, wind in de rug, een dalend spoortje. Maar, ja ook dat, kan vervelen. Steeds geruis van de wielen over de gravel en de massa's dorre takken, om van het gebladerte maar niet te spreken. Ja, het heeft hier de afgelopen dagen aardig huisgehouden.

  • 10 Juni 2015 - 22:26

    Hennie Scholten:

    hallo Harry,

    zo te lezen enkele problemen , jij als een echte rot in je lange tochten fietsen ga je toch gewoon door ,
    heel veel plezier verder met je fietsen , en hoop voor je dat je in engeland komt , dat is toch de bedoeling , wat de MTB groep betreft op dit monent een heel kiein ploegje , vakantie he, maak niet uit , het is heel droog hier , ze kunnen lekker biken, tot ziens Harry,

    Groetjes Hennie

  • 11 Juni 2015 - 09:05

    Peter & Henny:

    Hoi Harry,

    Wat jammer voor je wat betreft je ongemakken maar heb vertrouwen in de medemens. Ze hebben geprobeerd je te helpen en willen graag dat je, je reis kan volbrengen net als je familie, vrienden en kennissen hier.
    Probeer het vol te houden, want wij hier in ons kikkerlandje willen nog even genieten van je reisverslagen.
    Wat Betsie betreft ! Die gaat gewoon lekker haar gangetje en uiteraard letten we een beetje op elkaar.

    DOE JE BEST EN GENIET VAN JE REIS.

    Groetjes Henny

  • 11 Juni 2015 - 22:47

    Bennie Ellenbroek:

    Hoi Harry, ik lees vandaag voor het eerst jou verslagen.
    Je bent weer geweldig goed bezig,jou verslagen zijn weer leuk om te lezen.
    Ik hoop dat meer maleur aan jou fiets je bespaard blijft.
    Met een bosje goeie T-rips kom je ongetwijfeld tot een goed eind van deze reis.
    Harry nog veel fietsplezier en tot ziens.

    Groetjes Bennie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harry

Actief sinds 24 Mei 2015
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 13275

Voorgaande reizen:

25 Mei 2015 - 03 Juli 2015

As ne Viking um 't knaal

Landen bezocht: