Na regen komt zonneschijn, ook in St. Malo - Reisverslag uit Saint-Malo, Frankrijk van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn, ook in St. Malo - Reisverslag uit Saint-Malo, Frankrijk van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn, ook in St. Malo

Door: tukkerharry

Blijf op de hoogte en volg Harry

12 Juni 2015 | Frankrijk, Saint-Malo

Ondanks de regen van gisteren, waarbij ik voor mijn fiets geen droog plekje wist te vinden, is alles zo goed als droog gebleven. Gelukkig! Het regent trouwens nog steeds aan een stuk door, dit heb ik nog niet eerder meegemaakt: het is geen overtrekkende bui, maar een regenwolk die zich hier kennelijk moest leeg regenen. Wat een water! Het water loopt op een geraffineerde manier ook zo weer naar zee terug. Wat te doen? Toch maar eens een herorientatie maken en een voorlopigheid planning. Daarna een barretje opgezocht om met een paar bakkies koffie de tijd te doden. Wachten moet ik... Tegen de middag een warm hapje, waarvan de prijs mij tegen valt. Ja, wat wou je in dit vissers- en havenplaatsje dat in de binnenstad bevolkt wordt door toeristen. Met mijn parapluutje in de hand en regenjas aan waag ik het er op om mij naar de haven te begeven. Zojuist vertrekt daar een Ferry van Condor, misschien wel mijn boot voor morgen.. Vandaar uit zie ik de contouren van de ommuurde binnenstad, vroeger rijk geworden van de kapervaart. Heeft Michiel de Ruyter zijn kanonnen hierop niet leeg geschoten om die dekselse kapers uit te schakelen? Bijna terug uit de Oost met schepen afgeladen vol met handelswaar voor de Hollandse elite? De binnenstad zelf kent van allerlei winkels, ook souvenierwinkels en pronkt met Bretonse genotmiddelen, zoals koeken vooral, maar ook bier. Zelf dronk ik zeer langzaam van het bier Chat Malo, waarop een katachtig dier in piratenpak. Bij de laatste slok was ik € 6,40 kwijt. Dan houdt de regen op, voorwaar, het zonnetje laat zich voorzichtig zien! Zoals gezegd door de receptioniste, die ik toen vol ongeloof aankeek.
Inmiddels heb ik mijn zaakjes voor elkaar. Ticket voor Quersey en ticket voor Poole. Bovendien een hotelletje geboekt na aankomst daar, slechts een half uur fietsen van de aanmeerplaats en .. gelegen op de fietsroute voor zondag. Wat wil een mens nog meer?

  • 12 Juni 2015 - 22:48

    Betsy:

    Goede en mooie vaart.....!

  • 13 Juni 2015 - 09:08

    Hennie Scholten:


    hee die harry , weer een mooi verhaal van je op de mail , zo te lezen ga je toch de oversteek doen , harry veel plezier en hopelijk hou je de fiets een beetje in goede staat , het gaat je goed zo te lezen succes harry met de komende dagen,

    groetjes hennie (ps ) niet te lang wegblijven harry , de brandnetels langs de tracks beginnen te groeien

  • 13 Juni 2015 - 15:14

    Peter & Henny:

    Hoi Harry,

    Nou wat heb ik gezegt, het zonnetje heeft haar stralen weer laten zien.
    Ik zal voor je duimen dat je zonnige dagen blijft houden.
    Heb een behouden vaart Harry en op naar het volgend verslag.

    Groetjes,
    Henny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harry

Actief sinds 24 Mei 2015
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 13273

Voorgaande reizen:

25 Mei 2015 - 03 Juli 2015

As ne Viking um 't knaal

Landen bezocht: