Door Bretagne, zonnig naar Carhaix - Reisverslag uit Carhaix-Plouguer, Frankrijk van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu Door Bretagne, zonnig naar Carhaix - Reisverslag uit Carhaix-Plouguer, Frankrijk van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu

Door Bretagne, zonnig naar Carhaix

Door: Tukkerharry

Blijf op de hoogte en volg Harry

20 Juni 2015 | Frankrijk, Carhaix-Plouguer

Het was wel een lange nacht in de lounge van de Ferry. Proberen te slapen, altijd is er wel een geluid dat je weer uit je sluimering haalt. Maar ik heb me zelf daartoe gedwongen. Hoe anders was mijn buurman, een Engelsman, die al fietsend door Cornwall nu via Bretagne naar Parijs wil fietsen en via de Loire dezelfde oversteek wil doen. Onrustig, moest gelijk aan ADHD denken, ik werd er raar van. Dan stoof hij weer op met alle gedoe, blij was ik toen hij midden in de nacht meende zonodig een douche te moeten nemen en ik hem daarna uren lang niet meer zag. Maar goed, om 8.00 uur ( continentale rijd) meerde de Ferry aan. Met Britse discipline ging ieder van boord. Een Brits lesbisch stel had dezelfde route als ik, ze zetten gelijk in, maar later kwam ik ze zo maar tegen. Roscoff heb ik niet gezien, maar ik koerste naar mijn route en kwam in St. Pol de Leon terecht, een leuk stadje. Koffie, euro's pinnen en verder, heuvel op, heuvel af. Mooie uitzichten over de baaien, die scherp het land insnijden en bij eb droog vallen. Velden vol artisjokken ook, met uien en peterselie, want de atmosfeer rook er naar. Bij Pense ging het over een track, waarvan ik dacht: dit kan niet waar zijn! Bij een boer achter langs en over keien door het zeewater verder. Zelfs een wandelaar kon het niet geloven.. Spectaculeer, ja. Dan kom ik in Morlaix, een grote stad met een gigantisch hoog viaduct. Dan vind ik mijn weg - dank zij mijn GPS - over een ontoegangelijke weg klauterend naar het voormalig spoortje. En die gaat helemaal naar Carmaix! Steeds maar weer hetzelfde landschap beneden mij links en rechts: heuvels met weiden en velden omringd met een weelderige bomenpracht, heesters en oude, metershoge hagen. Onder bruggen door en over viaducten van honderd jaar geleden. Steeds over gravel, regelmatig komt een lange afstandsfietser voorbij en telkens plaatselijke hardlopers. De oude stationnetjes liggen er verlaten bij, slechts een wordt duidelijk gerenoveerd en ingericht als een uitspanning. Dan kom ik in Paullaouen, neem het er even van in een cafeetje, en leg de laatste 10 km af naar Carhaix. Maar de camping ligt helemaal aan de andere kant van de stad, een mooie camping, dat moet worden gezegd en dat voor slechts 4.70 euro! En ik kan er eten!

  • 20 Juni 2015 - 20:41

    Henk:

    Het schiet mooi op Harry!
    Je conditie is natuurlijk geweldig, hou je me een beeje uit de wind als je terug komt?
    Henk

  • 20 Juni 2015 - 20:56

    Harry Ten Vaarwerk:

    Och Henk, morgen nog zo' n dag.. Als alles mee zit gaat het bijna vanzelf. Mooi weer, goede benen, hellingen niet te gek, geen wind en een mooie fietsroute met vriendelijke mensen..

  • 20 Juni 2015 - 21:48

    Henk En Toos Baakman:

    Veel fietsplezier!! We genieten van jouw verslagen!

  • 20 Juni 2015 - 23:44

    Marietje:

    Harry, allereerst van Joke en mij nog van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag,
    we zijn veel te laat, maar ik was een midweek naar Kijkduin, vandaar.
    Ik geniet van de reisverslagen.
    Nog veel fietsplezier!!

  • 23 Juni 2015 - 09:49

    Harry Ten Vaarwerk:

    Ja, ja, mijn verjaardagsfeestje komt binnenkort nog wel.. Groet aan de anderen van het P.C.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harry

Actief sinds 24 Mei 2015
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 13271

Voorgaande reizen:

25 Mei 2015 - 03 Juli 2015

As ne Viking um 't knaal

Landen bezocht: