Naar een meer zonder water in Saint-Aignan - Reisverslag uit Saint-Aignan, Frankrijk van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu Naar een meer zonder water in Saint-Aignan - Reisverslag uit Saint-Aignan, Frankrijk van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu

Naar een meer zonder water in Saint-Aignan

Door: tukkerharry

Blijf op de hoogte en volg Harry

23 Juni 2015 | Frankrijk, Saint-Aignan

Een rare dag.. Dacht ik het vandaag rustig aan te kunnen doen.. Immers, de afstand was niet zo ver en kon ik al vroeg aan een mooi in de zo'n liggen. Maar het ging anders..
Het Canal de Nantes volgend, met alle bochten mee en door een boomrijke omgeving kwam ik in Glomel. Het was zondag, mijn brood was op, dacht er goed aan te doen om daar twee kleine pizza's te eten, natuurlijk met een bakkie en een heel lekkere Jus d'orange. Daarna verder langs de verschillende sluizen en de veelal onbewoonde voormalige sluiswachtershuisjes, allen genummerd en voorzien van een naam, waarschijnlijk Bretons. Zo kom ik in Gouarec en ga richting Mur de Bretagne. Maar bij Bon Repos kom ik in toeristische drukte terecht, voorwaar een mooi punt. Ik moet zoeken. Linksaf, rechtsaf! Toch door het midden? Maar die is geblokkeerd. Uiteindelijk vind ik de route, maar dan zegt mijn GPS dat ik over een rotsig paadje moet, nauwelijks geschikt voor voetgangers en niks staat hier aangegeven. Ik doe het niet en rijd om over de weg, bergop, opnieuw bergop en dan linksaf naar mijn camping. Dacht ik, maar het is een andere. Ook goed, lekker aan het meer, nog even.. Het is er een drukte van belang, alles staat volgeparkeerd, ook op het kampeerveld. De receptie vind ik bij het hotel, of beter: bij degene die ijsjes staat te scheppen voor een lange rij mensen. Als ik mijn naam en adres in vul, zegt hij: 'oké, ik kan beter Nederlands spreken'. Het is een Nederlander, die 10 jaar geleden dit hotel aan het meer heeft gekocht. Meer? Water? Niks van te zien. Ik vraag hem waarom het meer geen water heeft en waarom al die mensen om en over de bodem lopen.. Maar dat schijnt juist de attractie te zijn. Er wordt een andere stuwdam gebouwd en daarvoor heeft men het water weg laten lopen. Oude, onder water staande huisjes komen weer te voorschijn, ook stukken bos, als spaken te herkennen.
Het is een kleine goedkope camping, maar eten kan ik er niet, ondanks dat het als restaurant staat aangemerkt, slechts een Hamburger kan ik er krijgen en Heineken. Ook internet is niet beschikbaar. 's Nachts is het aardedonker en dat gaf mij een blik op de sterren zoals ik nog nooit heb gezien. Adembenemend, wat een hoeveelheid. Het lijkt wel of hier iemand een kilo suiker neer heeft gesmakt..

  • 23 Juni 2015 - 10:34

    Marieke:

    Hee, wat een leuke, vermakelijke story! Hoop dat je nog heel lang wegblijft, al klinkt dat onaardig, maar elke dag nieuwe dingen beleven, die je verwonderen; is dat niet het mooiste van het leven?! Al kan je overwegen om ook snel weer naar Nederland te komen, want ik hoor zojuist op het journaal dat Nederland inmiddels meer bierbrouwers heeft dan België!
    Vermaak je nog even, fijne dag, Marieke

  • 23 Juni 2015 - 11:31

    Hennie Scholten:

    hallo Harry,
    fijn om te lezen dat je zoveel mooi,s gaat beleven op je trip ,het gaat je bijzonder goed met je volgende kilometers,

    Groetjes uit haaksbergen hennie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harry

Actief sinds 24 Mei 2015
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 13276

Voorgaande reizen:

25 Mei 2015 - 03 Juli 2015

As ne Viking um 't knaal

Landen bezocht: