Op gravel en nog eens gravel naar Guenrouet - Reisverslag uit Guenrouet, Frankrijk van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu Op gravel en nog eens gravel naar Guenrouet - Reisverslag uit Guenrouet, Frankrijk van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu

Op gravel en nog eens gravel naar Guenrouet

Door: tukkerharry

Blijf op de hoogte en volg Harry

23 Juni 2015 | Frankrijk, Guenrouet

Vanmorgen heb ik lang gebruik gemaakt van gratis WiFi op de voortreffelijke camping in Le Roc St. André. Mijn vertrek was derhalve aan de late kant. Maar goed, een mens moet kiezen, niet? Om half 12 vertrok ik, naar Malestroit. Over gravel en nog eens gravel. Af en toe komen een paar fietsers als mij me tegemoet. Een groet, en verder. Het gaat naar St. Martin sur Oust en een rotsig terrein brengt variatie in de gravel paden. Ook het boomrijke gebied langs het Canal verandert in ruwe, ruige paden. Mooi plekjes dus om te vertoeven, met al die aangemeerde bootjes voor de pleziervaart. Toerisme dus en waar toeristen zijn, daar is altijd wel een restaurant. Zo ook in St. Martin sur Oust, enkele kilometers voor Redon, de stad waar ik wou aanleggen voor een hapje. Het s een druk restaurant, opvallend veel fietsers. Een Duitser uit Frankfurt (alweer) komt in alle bescheidenheid (!) informeren waar de reis naar toegaat en even later praten we in het Duits over onze fietstochten. Hij was langs de Hollandse kust gereden, ook over Boulogne sur Mer, maar niet naar Normandie. Vandaar dat ik hem hier nu aantref. Verder ga ik, het Canal wordt soms wat saai, ja, maar dan komt mij een authentieke oldtimer tegemoet: een stampende boot met veel rook en gesloten dekzeilen. Zo was het destijds toen het Canal nog enig rendement had voordat de Chemin de Fer de overhand kreeg. Naar Redon nu, een grotere plaats. Ik besluit de stad te bezoeken. Leuk, mooi, doch niet spectaculeer. Of toch? Een foto, ja, maar dan ga ik verder...verkeerd. Twee oude kletstantes brengen mij weer op het juiste pad langs St. Nicolas de Redon. Dan gaat het kilometers door de woestenij, d.w.z. een moerassig gebied, waar een drietal riviertjes samenkomen en het Canal van water voorzien. Vissers en plezierboten zie ik. Verder niets, of toch? Het landschap is erg veranderd; van heuvelachtige akker- en weide landschap zie ik nu water en moeras. En de kerktoren van Quenrouet. Daar moet mijn camping zijn en.. inderdaad, een brug over en honderd meter links. Weer zo'n mooie camping voor een habbekrats, goed en schoon sanitair en gratis internet.
Morgen ga ik naar Nantes, 85 km verderop. Voor het bezichtigen van de stad trek ik een dag extra uit.

  • 24 Juni 2015 - 09:04

    Hennie Scholten:

    hoi harry,

    mooi te lezen dat je geniet van je trip ,hopelijk word het hier nou een keer lekker zomers weer ,veel plezier met je trip, harry we missen je met de onderhoud MTB route (geintje)we redden ons wel ,geniet van de trip,

    Groetjes Hennie

  • 25 Juni 2015 - 09:43

    Harry Ten Vaarwerk:

    Dank je wel, Hennie. En..er is niets mooiers dan fietsgenot, toch? Als het goed is ben ik er Donderdag weer bij..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harry

Actief sinds 24 Mei 2015
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 13260

Voorgaande reizen:

25 Mei 2015 - 03 Juli 2015

As ne Viking um 't knaal

Landen bezocht: