Vandaag fietsen naar einddoel Tours - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu Vandaag fietsen naar einddoel Tours - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu

Vandaag fietsen naar einddoel Tours

Door: tukkerharry

Blijf op de hoogte en volg Harry

28 Juni 2015 | Frankrijk, Tours

Mijn laatste fietspad.. Ook de Duitsers rijden vandaag richting Tours, maar zij rijden die afstand niet. We nemen afscheid. Van de camping af neem ik de grote weg naar het centrum van Angers..die overgaat in een autosnelweg. Zo snel mogelijk eraf dus. Dat brengt mij via een paar afslagen op een weg naar de binnenstad. Want daar wilde ik zijn. Wat zou deze stad te bieden hebben? Ik kom bij het station, een mooi station, loop verder door de drukte en de onmogelijke stoplichten en kom bij de kathedraal. Toch vind ik het de moeite niet en pak gelijk het fietspad dat over Trelaze gaat. Daar moet ik plotsklaps het water over, een pontje ligt aan de overkant. Wat nu? Het wordt me duidelijk, dat ik zelf het pontje naar mij toe moet trekken met de ketting die voor voor mij ligt. Dus.. En terwijl ik bezig ben komt een Duits stel aanfietsen, ook zij moeten er over tot hun eigen verbazing. Samen redden we het, alleen had ik mijn bepakte fiets niet van de pont de helling op kunnen duwen. Langs Bohelle gaat het over de D952 naar Gennes, de Loire over. Hoewel ik besef dat ik geen tijd verloren moet laten gaan, kan ik het niet laten om in Cunault de 11e eeuwse kerk te bezichtigen, met een opvallend uiterlijk. Het is een prior-kerk, van het klooster van Cunault al in de 4e eeuw daar aanwezig. Ik rijd over een mooie weg en het schiet lekker op. Het ene na het andere plaatsje volgt elkaar op, prachtige kastelen ook, of zijn het de pronkende wijnhuizen in dit gebied? Zo kom ik in Saumur, ga in Condes St. Martin de Vienne over en laat mij weer verleiden om het fietspad te nemen. Dat brengt mij - hoe prachtig ook - tussen de wijnranken op de hellingen van de Loire; met een corrigerend pad vol gravel kom ik toch op mijn oorspronkelijke track terug en die leid me naar Avoine, een gebied met akkerbouw vooral. Het gaat berg op berg af, wel te verstaan: rivierbergen. Even goed aanzetten, bovenaan een tandje terug en je bent er al weer overheen. Het gaat hard, maar houd ik dat vol? Het is het gebied van de Tourraine. Ik laat me niet meer verleiden om het fietspad van de Loire te namen, weliswaar mooi, maar het schiet niet op. Ik volg de D7, en..Tours staat al aangegeven. Over Use gaat het, Rivarennes en Villandry, het plaatsje dat ik wilde bereiken omdat ik niet eerder wilde toegeven aan een pauze, bang voor de mogelijkheid dat ik niet meer aan de gang zou komen. Koffie, 2 blikjes cola en een half uurtje rust. Dan verder voor het laatste stuk van 20 km.. Op mijn GPS is de route naar mijn hotel al opgenomen, dus ik kan er regelrecht naar toe. En dat gebeurt ook. Het hotel bevindt zich vlak bij het oude centrum, waar ik een paar jaar geleden ook al was tijdens mijn fietstocht naar Santiago de Compostella. Zoals afgesproken laat ik hier mijn fiets achter. Tassen er af, fiets naar de garage en ik onder de douche. Na 140 km ben ik er aan toe. Hierna nog even het bomvolle centrum ingelopen met overal volle terrassen op deze warme zaterdagavond. Een Grimbergen Rouge gedronken en toen mij te ruste gelegd.

  • 28 Juni 2015 - 12:48

    Hennie:

    hoi harry ,

    zo te lezen je laatste dag , goed van je naar zoveel kilometers , harry , goede reis terug ,

    groetjes hennie

  • 28 Juni 2015 - 19:56

    Henk En Toos Baakman:

    Harrie we hebben van jouw reisverslagen genoten. Vast wel weer wennen thuis. Geniet, als je thuis bent van het samen zijn met Betsie en de (klein)kinderen.

  • 28 Juni 2015 - 21:23

    Marieke:

    Welcome back!

  • 28 Juni 2015 - 21:54

    Mees:

    Een geweldige prestatie Harry en leuke verslagen.
    Goede reis terug naar huis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harry

Actief sinds 24 Mei 2015
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 13272

Voorgaande reizen:

25 Mei 2015 - 03 Juli 2015

As ne Viking um 't knaal

Landen bezocht: