Fiets, tas en mijzelf houden zich goed in St. Malo - Reisverslag uit Saint-Malo, Frankrijk van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu Fiets, tas en mijzelf houden zich goed in St. Malo - Reisverslag uit Saint-Malo, Frankrijk van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu

Fiets, tas en mijzelf houden zich goed in St. Malo

Door: Tukkerharry

Blijf op de hoogte en volg Harry

11 Juni 2015 | Frankrijk, Saint-Malo

Enigszins lusteloos was ik vanmorgen wel, hoewel ik zeer goed geslapen heb. Of het kwam door het lekkere eten van gisteravond - een dubbele biefstuk tartaar met zo'n tien verschillende kruiden naar eigen goeddunken - , of door de enorme stilte van het plaatsje, nee, ik weet het niet. Is mijn mentale gestel misschien niet helemaal in orde? Wordt het wat afgezaagd, steeds maar te fietsen door tunnelachtige fietspaden, met het gritterende gegrizzel van de gravel onder je banden? De eenzaamheid misschien, want er rijden hier bepaald weinig fietsers op deze fietspaden, die zijn aangelegd met Europees geld? Gedachten, overpeinzingen ook of ik er wel goed aan doe, toch is het materiaal goed... Kilometers gaan zo aan mij voorbij. Over kleine plaatsjes gaat het, niks is er te doen, zelfs een barretje voor een koffie is er niet. De wegen zijn droog, de zon schijnt flauwtjes. Dan komt zomaar ineens Le Mont St. Michel in zicht. Maar wie nou denkt dat je er dan ook zo zult zijn, vergist zich. De aanrij route duurt vele kilometers, waarom is mij nog steeds niet duidelijk. Grote groepen toeristische fietsers op de weg. Ik haal er velen in, vooral als het omhoog gaat. Bussen komen aanrijden met bezoekers voor dit merkwaardige bouwsel, een kerkdorp, dat hoog oprijst uit zee. Maar met mijn bezoek was het juist eb en zand alom er omheen. Je blijft je er over verbazen, na enige tijd ligt het geheel weer in het water; met een lange loopbrug kun je er dan toch heen. Fransen, Duitsers, Spanjaarden, Belgen, Japanners, Chinezen en .. Almeloers, die mij aanschieten vanwege mijn HTFC-tenue. Op een gegeven moment heb ik het wel gezien en ga een hapje eten in Beauvoir. Het wordt een lange pauze, dat helpt en om 14.00 uur dender ik door Cherrueix en Le Vivier. Omdat mijn kapotte tas het goed houdt, kom ik weer beter in mijn vel te zitten. Het gaat zo goed, dat ik besluit om de camping in St. Benoît des Onder over te slaan en stuiter meteen door naar St. Malo. Neem terloops een rode wijn bij een oesterverkoper, wachtend op een stevige bui. Onderweg vraag ik informatie op over de ticket voor de overtocht Guernsy - Weymouth/Poole. Op weg naar het Gare Maritieme in St. Malo barst er een enorme onweer los met ontiegelijke plensbuien. Schuilen doe ik bij een loods aan de vissershaven en kijk stiekem toe hoe een krab uit de bak kruipen wil. Ik krijg een ticket, een ticket voor zaterdag. Betalen kan ik slechts met mijn credikaart, goed dat ik die heb. Nat als ik ben, besluit ik een hotel te nemen, wat moet ik anders? Op fietsers is het hotel helemaal niet ingesteld, ik parkeer hem in de hal. Morgen moet ik mij zien te vermaken, we zien wel wat er komt. Daar heb ik goed aan gedaan, want de eerste dagen voorspeld slecht regen en onweer.

  • 12 Juni 2015 - 08:23

    Hennie Scholten:

    goede morgen harry ,

    je schrijft over regen en onweer , nou hier is vandaag tegen de 30 graden , maar in de avond zal het ook gaan regenen , harry , het gaat je goed en horen wel van je oversteek , groetjes en hou je taai , hennie

  • 12 Juni 2015 - 08:40

    Felix:

    Dag Harry,

    Je staat er mooi op in St.Malo, een wat een uitstraling.
    Maak er weer een mooie dag van en goede vaart!

    groeten
    Felix

  • 12 Juni 2015 - 11:02

    Peter & Henny:

    Hoi Harry,

    Blij om te lezen dat de tas het gehouden heeft.
    Wat de regen betreft, je moet zo maar denken: Na regen komt altijd weer zonneschijn.

    Het gaat je goed Harry

    Groetjes,
    Henny

  • 12 Juni 2015 - 14:06

    Tukkerharry:

    Ja, de stad wou ik bekijken, maar het regent hier aan een stuk door. Verveel me dood, maar ik ben blij dat ik een hotel heb. Stel eens voor dat ik met dit weer mijn dag moest doorbrengen in een tentje op een camping waar niets is.. Bovendien zijn hier barretjes genoeg. Het is trouwens een deftige stad, ook hier geen leegstand, de Fransen hebben kennelijk een ander bezuinigingsbeleid of ze nemen het niet zo nauw met bezuinen. Inmiddels heb ik mijn verdere reisplan voorbereid. Toch wil ik meer zien van deze plaats, de foto's in de kiosken laten dat zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harry

Actief sinds 24 Mei 2015
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 13260

Voorgaande reizen:

25 Mei 2015 - 03 Juli 2015

As ne Viking um 't knaal

Landen bezocht: