Een mooie rit langs de kust naar Fecamp. - Reisverslag uit Fécamp, Frankrijk van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu Een mooie rit langs de kust naar Fecamp. - Reisverslag uit Fécamp, Frankrijk van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu

Een mooie rit langs de kust naar Fecamp.

Door: tukkerharry

Blijf op de hoogte en volg Harry

02 Juni 2015 | Frankrijk, Fécamp

Gisteren aangekomen in Fecamp. 's Morgens vertrokken, wat aan de late kant, naar Criel sur Mer. Het was droog en de wind was gaan liggen, een briesje tegen slechts. Bovendien scheen de zon door de bewolking heen. Fris dus. Met een trui aan klom ik gestaag voorbij dit kustplaatsen, waarna een lange daling volgde naar Dieppe. Bouwvallige huizen, een Baily-brug: de haven! Dus in mijn remmen, want dit panorama moest ik even op mij in laten werken. Veel bootjes, ook een grote cruiser, maar de visafslag hield mij nog langer op. Wat een verscheidenheid aan zeedieren! Over Quiberville en Aubin sur Mer reed ik naar Valery en Caux, ook al zo'n verrassend havenplaatsje aan de kust. Een koffie op z'n Frans - ja, dat bevalt me steeds beter - in een barretje aan het water, dan verder. Naar Veulettes s. M. Dan besluit ik de gemakkelijker D 925 niet te nemen, maar te rijden over de route Littorial. Die gaat over Sasselot naar St. Pierre à Port en Eletot. Dat heb ik geweten! Erg mooi, maar ook erg zwaar. Na dat afzien kwam ik toch weer op de D 925 en even later was ik na 105 km op de camping in Fecamp. Dat is geen gewone camping, maar een terrassen-camping tegen de krijtrotsen boven de stad. Vluchtig had ik dit haventje bij het aanrijden al gezien, maar nu was het een pracht die schitterde in de avondzon. Omdat het al 19.00 uur was, at ik een schotel met diverse soorten kaas en worst/vlees onder het genot van een karaf wijn. Als aanvulling op een onderweg genoten Plat du Jour. Zeker, het was een mooie dag. Bovendien werd ik door een stel Nederlanders uitgenodigd voor een wijntje in hun caravan. De stad moest ik zeker nog gaan zien. Morgen misschien..
Maar vandaag dus zit de lucht potdicht. Het mooie van gisteren bespeur ik niet. Daarom type ik dit verhaal bij de receptie van de camping, camping Reneville. Wat ik hierna ga doen weet ik nog niet. Fietsen? Of toch niet? Ik heb gezien dat het morgen wat beter wordt, daarna steeds warmer.

P.S. Internet blijkt hier toch problemen te geven. Met hotspot provider gaat het nog het beste.

  • 02 Juni 2015 - 11:23

    Hennie Scholten:

    Hallo Harry ,

    het gaat je goed zo te lezen , veel plezier in de komende dagen,
    Groetjes hennie

  • 02 Juni 2015 - 12:57

    Harry Hoytink:

    Harry,
    Ik heb voor het eerst je verslagen gelezen. Ook hier was het winderig, vandaag zal dat zelfs storm worden.
    Ik kan me voorstellen, dat langs de kust dit jou inspanning erg verzwaard.

    Zoals je al meldt, het mooie weer komt, ook hier wordt het vrijdag erg zomers met temperaturen tot 30 gr.

    Veel plezier en sterkte.

  • 02 Juni 2015 - 15:18

    Henk:

    Ha die Harry,
    Zo te zien gaat het goed met je.
    Hopelijk heb je wat fietsvriendelijker weer de komende tijd, dat maakt toch wel het verschil, vind ik.
    Heel veel succes en laat van je horen/zien.
    Henk

  • 02 Juni 2015 - 21:44

    Mees Van Den Brink:

    Ha die Harry,

    Goed bezig man. Ik weet zeker dat je het helemaal gaat maken man, echt geweldig.
    Heel heel veel succes en zo af en toe laat ik wat van me horen.
    Ik verheug me op je berichten, heel gaaf.

    hartelijke groet,

    mees.

  • 02 Juni 2015 - 22:41

    Felix:

    Hi Harry,

    Denk dat je het ergste achter je hebt!
    Le Havre is in zicht en dan op naar Guernsey!
    Het weer wordt beter, nee het wordt prachtig.
    Niet nat van de regen maar zweet druppels en dat wil je. Afzien man! Bikkel.
    Geniet van het wijntje, het stokbroodje met kaas en worst.


    Wij blijven je volgen.

    Bon démarrage!
    Felix en Maria

  • 03 Juni 2015 - 08:50

    Christa:

    Hoi Harry
    Vandaag voor t eerst je fietsbelevenissen gelezen.
    Een straffe tocht tot nu toe. Dat kan alleen maar beter worden.
    In Haaksbergen is het weer al niet veel beter ,maar de zomer komt eraan

  • 03 Juni 2015 - 08:59

    Peter En Henny:

    Hoi Harry,

    Je hebt het al aardig naar je zin zie ik. Ik wens je veel mooie dagen met prachtig uitzicht.
    Geniet van het eten en de heerlijke wijn.

    Groetjes Henny

  • 03 Juni 2015 - 14:55

    Marieke:

    Hoi pap,

    ... en ineens was je weg. Ik nog in Zwitserland en jij al op de fiets voor wederom een tocht, ditmaal een heel andere kant op dan gewend (al meen ik mij uit foto-albums te herinneren dat jij ook vroeger met mam al eens in Frankrijk fietste?).
    ... in je uppie op de fiets is toch nog altijd het mooiste, geloof ik. Dan gebeurt er altijd iets onvoorziens en ontmoet je altijd wel iemand. Dat op zich is al een zonnestraal, dus wat kan jou het bedropen weer wat schelen. Zie de zon in alles ;-)
    ... schrijf je weer op je Ipad? Dat ding waarop je veel te zuinig bent en veel te spaarzaam mee omgaat?!?!
    ... een hotspot provider... toe maar! Grappig. Fijn dat het kan.
    ... nog een paar dagen en dan ben je jarig!

    Tot gauw, proost in het rood en fietsen naar het zonlicht.

    Lfs, Marieke


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harry

Actief sinds 24 Mei 2015
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 13288

Voorgaande reizen:

25 Mei 2015 - 03 Juli 2015

As ne Viking um 't knaal

Landen bezocht: