Een korte, mooie en zware tocht naar Salcombe Regi - Reisverslag uit Salcombe Regis, Verenigd Koninkrijk van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu Een korte, mooie en zware tocht naar Salcombe Regi - Reisverslag uit Salcombe Regis, Verenigd Koninkrijk van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu

Een korte, mooie en zware tocht naar Salcombe Regi

Door: tukkerharry

Blijf op de hoogte en volg Harry

16 Juni 2015 | Verenigd Koninkrijk, Salcombe Regis

Het was een dag, anders dan normaal. Natuurlijk, ik was 70 jaar geworden - en Betsy was de eerste die mij feliciteerde. Maar ook in een ander opzicht: voor dat ik vertrekken zou, moest ik toch mijn verhaaltje van gisteren kwijt. En dat kon pas om 9.00 uur. Het ritueel van de dag was ik daardoor kwijt. Wat kan dat toch lastig zijn als je over alles moet nadenken om zo efficiënt mogelijk toch de dingen voor elkaar te krijgen die je wilt doen. Om 9.00 zat ik met een bakkie mijn verhaal te doen, daarna hoefde ik nog slechts mijn tentje in te pakken en de tassen aanhangen. Op pad nu, want het loopt al tegen elfen, zeg ik tegen me zelf.
Eerst moest ik weer naar Wootton Fitzpaine, vanwaar ik gisteren kapot vertrok en duwend en hijgend een camping vond. Toch was het nu heel anders. Een klein, fel klimmetje slechts en de afstand leek wel gedecimeerd. Gauw zat ik weer op mijn route, naar Axminster nu. Een leuk plaatsje, wat rondgeslenterd en - omdat het middag was - een spaghetti carbonadagegeten. Leek me uiterst goed om te doen...
Een fietsstel uit Nederland had hier hun einddoel bepaald; zij kwamen uit tegenovergestelde richting en hadden besloten met de trein naar Poole te gaan en dan over Dover terug. Het was hen allemaal te zwaar geweest... Herkenning, ja. Ook mij valt het uiterst zwaar; dit is geen fietsroute voor fietstoeristen! Alleen voor getrainde mountainbikers en zonder bepakking - Henk iets voor jou? - geschikt. Door een geweldig landschap ploeterde ik voort, ook vaak lopende en duwende. Dat gaat net zo hard als je kleinste versnelling, hoewel je daar ook bekaf van wordt. Langs Whitford ging het en langs Colyton, zo mooi gelegen vanuit het dal tegen de berg aan! Richting Cobyford, naar Seaton, waar een man aanbood een eindje mee te fietsen toen ik met mijn kaart aan het zoeken was naar de juiste richting. Hij wees me op de zee, prachtig hoe die onder mij ligt! Dan naar Branscombe, opnieuw zo'n klein, maar o zo mooi plaatsje. Alles wat Engels is zag ik zo bij elkaar: de typische huizen, de tuinen, de traditie waar de Engelsen zo aan gehecht zijn. En de pub' s natuurlijk, je raakt er niet op uitgekeken. Ze pompen het bier op, daarna wordt het glas vol gespoten. Ze moeten hun ale wel zo behandelen, want er zit geen koolzuur in. Ik had daar een camping kunnen nemen, maar ik besloot die verderop te nemen in Salcombe Regis. Gelukkig snel gevonden ook.. Bleek groot en uiterst netjes, maar ook hier: veel correctheid, maar weinig hartelijkheid (zoals bij de Fransen). Slechts 39 km heb ik gefietst. Ik had besloten mij niet kapot te fietsen bergop. Ik ben een jaartje ouder, niet? Hoe het verder gaat, weet ik niet. Volgens de berichten van ervaringsdeskundigen krijg ik nog heel wat voor de kiezen. Hoewel, zij kwamen van de andere kant

  • 16 Juni 2015 - 22:17

    Susanne:

    Hoi Harry nog gefeliciteerd he!
    Weet je al of je nog naar Parijs komt? Ik heb alleen de 29e nog vrij tot nu toe!
    Nog veel plezier!
    Groetjes,
    Susanne

  • 16 Juni 2015 - 22:52

    Harry:

    Hallo Sasanne! Nee, dat weet ik nog niet. Ik heb nog geen goed beeld hoe en of ik mij door de bergen heen worstel. Wel heb ik besloten een bepaald traject te laten vallen. Ik kan pas zicht hebben op een bezoek aan jou en om samen Parijs te doen, als ik midden in Bretagne zit. Het is niet anders. Volg jij me ook tukkerharry.waarbenjij.nu ?

  • 16 Juni 2015 - 23:24

    Felix:

    Dag Harry,

    Nog van Harte gefeliciteerd met je verjaardag , ook namens Maria.
    Wat een top prestatie van je door weer en wind en al die beklimmingen.
    Respect.

    drink er nog een paar en nog vele gezonde en goede jaren
    Maria en Felix

  • 17 Juni 2015 - 11:35

    Irene :

    wel een dag te laat, maar proficiat met je verjaardag. Wel een speciale manier om zo je verjaardag te vieren. Drink elke dag maar een borrel op deze mooie tocht
    Leuk om te lezen wat je ziet, waar je bent en wat je mee maakt.
    tot gauw
    groeten Wim en irene

  • 17 Juni 2015 - 22:56

    Herman Van Der Kuil:

    Hallo Harry,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    70 een hele leeftijd.
    We lezen je verslagen, mooi hoor.
    Wie weet kom je ook nog eens door het midden van Frankrijk gefietst.

    Groetjes Jet en Herman

  • 22 Juni 2015 - 15:54

    Christel:

    Een beetje te laat maar alsnog van harte met je 70e verjaardag Harry!

    En leuk om te lezen waar je nu bent. Wij waren 4 jaar geleden in Chard, een stukje landinwaarts bij Charmouth, en hebben o.a. gewandeld over het Coastalpoath van Beer naar Branscombe, verrassend mooi! Ik hoop dat je er ook van genoten hebt.

    Succes met het vervolg van je fietstocht!

    Groet Christel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harry

Actief sinds 24 Mei 2015
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 13299

Voorgaande reizen:

25 Mei 2015 - 03 Juli 2015

As ne Viking um 't knaal

Landen bezocht: