Gecapituleerd, toch verder naar Okehampton - Reisverslag uit Okehampton, Verenigd Koninkrijk van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu Gecapituleerd, toch verder naar Okehampton - Reisverslag uit Okehampton, Verenigd Koninkrijk van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu

Gecapituleerd, toch verder naar Okehampton

Door: tukkerharry

Blijf op de hoogte en volg Harry

18 Juni 2015 | Verenigd Koninkrijk, Okehampton

Vannacht warm, mijn wasje bijna droog. Nog wat rommelen, net zo lang tot die echt droog is, want de zon schijnt. Heel goed geslapen, ik kan er weer tegen an. Eerst van Topsham naar Exeter, een mooi pad langs het centrum van de stad. Het was nog te vroeg om van deze stad te genieten, dus rijd ik door. Moet de weg vragen, kom op de route naar Whitestone. Ik was al gewaarschuwd, maar dit sloeg alles: een lange klim steil naar boven. Het werd mij te machtig en ik moest capituleren of ik nou wou of niet. Kapot. Hoe nu verder? Waar ik stilstond, nog duizelig en wat misselijk, was een autosloperij. En ik kreeg het grandioze idee om de sloper te vragen of hij mij misschien kon en wilde helpen door mij een eind verder omhoog te brengen. Hij was echter te druk, had geen tijd. Net toen ik weer verder wilde gaan riep hij mij; hij had zich bedacht. Hij wilde mij wel wegbrengen naar de top, de Heath Cross. De fiets met bepakking werd in zijn geheel ingeladen en zo ging ik naast de chauffeur, omhoog. Maar toen we al stijgende aan de praat kwamen, zette hij na de top de afdaling in en ging door naar de volgende berg om mij zo nog een eindje verder te helpen. Max, zo heette hij. En hij vertelde ondertussen maar door, en wel zo dat hij me helemaal tot Cheriton Bishop bracht. Ik was hem ontiegelijk dankbaar, want ik had hier dagen over gedaan, met duwen. Hellingen van 7 of 8% kan ik trappen, en ook korte van 10- 12 %, maar deze gaan niet onder de 18%.
Daar aangekomen was een restaurant waar ik enige tijd verbleef, ook om te proberen een nieuwe lift te krijgen. Dat lukte niet, ik besloot een taxi te nemen naar Okehampton, want daar begint het traject gemakkelijker te worden. Die bleek akelig duur, zo duur, dat de restauranthoudster aanbood mij voor de helft van dat geld weg te brengen. Dat ging over de autosnelweg, jammer enigszins, omdat de machtige en mooie omgeving dan minder goed te zien. Want mooi is Devon zeker! Bovendien scheen de zon volop. Zo kwam ik bij de camping in Meldon Quarry, die precies aan een oude railway ligt, nu omgebouwd tot fietspad... Downhill!

  • 19 Juni 2015 - 09:05

    Peter & Henny:

    Wat maak je mij nou Harry!!!!

    Ga je weer een fietstocht houden, word je een eind op weg geholpen door de locale bevolking MET DE AUTO NOTABENE.
    Dat was toch niet de bedoeling. Maar ik snap het wel, 18 % is wel heel erg stijl.
    Alleen jammer van de snelweg.
    Was die dame ook zo'n kwebbelkous of viel dat mee.

    Heb nog een fijne rit voor de boeg en geniet van het uitzicht.

    Groetjes Henny

  • 19 Juni 2015 - 12:52

    Marieke:

    Omdenken, heet dat, geloof ik. Vaker doen, doe je goed!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harry

Actief sinds 24 Mei 2015
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 13337

Voorgaande reizen:

25 Mei 2015 - 03 Juli 2015

As ne Viking um 't knaal

Landen bezocht: